Cienfuegos en Trinidad - Reisverslag uit Havana, Cuba van jeanette kempers - WaarBenJij.nu Cienfuegos en Trinidad - Reisverslag uit Havana, Cuba van jeanette kempers - WaarBenJij.nu

Cienfuegos en Trinidad

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg jeanette

11 Mei 2010 | Cuba, Havana

Daar zijn we weer, het verhaal gaat verder op de rit van Playa Larga (varkensbaai) naar Cienfuegos, hadden we de dag ervoor op die weg al wat dooie krabben zien liggen, nu was het vroeg en die krabben liepen op de weg (de dag ervoor geen een, toen was het te warm) De weg zag af toe zwart van de krabben en het geluid kan je wel raden, krak krak, niet overdreven hebben we er 10.000en gezien. Ze schrokken van de auto en bleven dan heel even staan, om vervolgens snel weg te rennen, stonden ze veilig op het midden van de weg liepen ze naar de wielen, ja hersens hebben ze duidelijk niet. Ze waren trouwens ook niet eetbaar, jammer voor de cubanen.

Cienfuegos wordt wel de parel van het zuiden genoemd, het parijs van cuba, het was een mooi stadje maar om het parijs te noemen. Na de hele warme nacht in de casa particular hebben we onszelf getrakteerd op een prachtig koloniaal hotel, La Union, google het maar eens, met prachtige binnenplaatsen en een zwembad in een van die binnenplaatsen, heel welkom bij een temperatuur van rond de 32-37 graden. Natuurlijk ook de stad nog bekeken en tussen de middag pizza gegeten, jaro genoot, eindelijk iets wat hij lekker vond, dat jochie valt hier hartstikke af. Gelukkig hebben we sojamelk en sultana mee om de calorieen wat aan te vullen.

Van Cienfuegos was het nog ca. 100 km naar trinidad, toch zo'n 2 uur rijden met deze wegen. Trinidad is een schilderachtig plaatsje met keien straatjes, een paar prachtige kerkjes en een klein museum natuurlijk vooral over Che. Verder was er niet veel te zien en het was ook erg touristisch, w.s het volendam van het zuiden, we kwamen er voor het eerst in tijden ook weer nederlanders tegen. ook in het hotel nederlanders waar jaro lekker mee in het zwembad kon spelen, die is sowieso niet uit het water te slaan hier, is ook de beste maniet bij deze temperatuur. Nou de internet tijd is bijna op dus morgen gaat het verhaal weer verder, want we zijn inmiddels op Cayo Coco, maar daarover morgen meer

Hasta la vista

xxx jeanette frank jolien eske jaro

• 11 Mei 2010 - 05:03

Loes En Jaro:

Lieve allemaal, het gaat allemaal goed zo te horen, maar wat WARM, Jaro zal niet de enige zijn die niet aankomt, maar heel veel drinken!!
    Goed vervolg van deze trip.Grtjs.J & L.

• 11 Mei 2010 - 07:57

Opa:

een leuke vakantie'ben benieuwd naar verder, en later de foto's. ps hier 9 gr. adios

• 11 Mei 2010 - 09:11

Ellen:

Wat beleven jullie lekker veel echt een vakantie voor jullie.
    Het valt me van Eske wel een beetje tegen dat ze niet met die mensen praat brabbel gewoon wat in de ruimte ze begrijpen je heus wel.
    Ik ben benieuwd naar het verdere verslag.
    Groetjes XXX

• 11 Mei 2010 - 14:08

Oma Zon:

Voor de tweede keer verdween mijn tekst van het scherm. Leve deze computer!! Maar ik weet nu hoe het komt. Wat gek dat je die krabben niet kunt eten, hoe kun je dat weten? Jaro je zonnebloemen maken het goed, ze groeien alleen niet zo hard door de kou. 10 graden. Wachten weer met spanning op het volgende verhaal.