het verhaal gaat verder... - Reisverslag uit Havana, Cuba van jeanette kempers - WaarBenJij.nu het verhaal gaat verder... - Reisverslag uit Havana, Cuba van jeanette kempers - WaarBenJij.nu

het verhaal gaat verder...

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg jeanette

11 Mei 2010 | Cuba, Havana

hier zijn we weer, eindelijk weer internet. we hebben al 2 hotels gehad waar wel computers stonden maar internet was er niet.
We waren bij Soroa, dat ligt in de bergen, op weg er naar toe, een hele slechte weg, slalommen om de gaten, namen we een lifter mee, en die man, anders dan alle anderen die stilletjes gaan zitten en alleen iets zeggen als ze er uit willen (en Eske wil niet met ze praten) begon deze man te ratelen,
Eske verstond er maar een beetje van. hij ging maar door, eigenlijk best leuk. Toen hij er uit moest hebben we hem een paar pennen en 2 polo's en een t-shirtje gegeven, hij was duidelijk erg arm.
Hij was er heel blij mee en we kregen dikke zoenen.
In Soroa eerst de waterval bezocht, nu nog niet zo heel groot, maar in de regentijd, die net begonnen is, wordt hij steeds groter. Wel leuk was dat je aan de voet van de waterval het water in kon. Na een lunch op een terras naar het hotel en daar bij het zwembad bijgekomen. Later nog de orchideen tuin bezocht, veel mooie bloemen en veel wat bij ons gewoon als kamerplant in de kamer staat. Hij is begonnen door een man die na de dood van zijn vrouw en dochter iets te doen wilde hebben en daarna in stand gehouden door liefhebbers.
De volgende dag door naar Playa Larga aan de varkensbaai, waar de amerikanen met behulp van getrainde overgelopen cubanen (toen fidel aan de macht kwam) een invasie probeerden, helaas stonden er al snel tegenover de 1200 cubanen 20.000 man van fidel. De weg er naar toe bevat 48 monumentjes, 46 voor de omgekomen echte cubaanse strijders (ieder een) en 2 voor de omgekomen burgers (115) de ca. 1100 overlevende 'amerikaanse cubanen' zijn gevangen genomen en later geruild tegen 50 miljoen dollar medicijnen.
in playa larga hadden we een B&B gereserveerd via internet maar dit is Cuba, er was wat mis gegaan. Nu hadden we een lifter opgepikt die gids was in Varadero maar vakantie had en hij zocht een ander adresje voor ons. Aardige mensen. Met hem nog naar een strandje geweest om te zwemmen, het stikte er van de krabben, honderden. Daarna naar een krokodillen kwekerij, van hele kleintjes van 1-2 jaar oud tot grotere 7-8 jaar oud. daarna gaan ze in de pan.
Bij de Casa Particular (B&B) lekker mojito gedronken en daarna heerlijk gegeten, krokodil, kreeft en sperciebonen, rijst, chips, komkommer, tomaat, karbonaadje voor jaro, fruit, maar veel te veel, we hadden er met 10 wel van kunnen eten.
Eigenlijk hadden we hier 2 nachten zullen blijven om een dagj op het strand te liggen maar het strand was niet veel, dus de volgende dag door naar cienfuegos, waar we eigenlijk geen tijd voor hadden.
vanavond (voor jullie morgen) weer verder.
liefs van ons allemaal

• 10 Mei 2010 - 19:16

Tim:

Pfff ik wordt met de dag jaloerser op jullie! Super leuke verhalen en volgensmij hebben jullie het super naar jullie zin ;)

Nog veel plezier de komende paar daagjes!

Groetjes Tim

• 10 Mei 2010 - 19:29

Opae:

cubaneneen bijzondere reis hoor, en ook leuk van die varkensbaai. dat stond me nog vaag voor de geest. over eske had ik me afgevraagd of ze met haar catalaanse spaans de cubanen kon verstaan.adios

• 10 Mei 2010 - 21:28

Loes & Jaro:

Wat beleven jullie veel en wij maar genieten van alle verhalen. Probeerde zojuist een reactie te plaatsen en kreeg een intern.storing. Nog fijne dagen, groetjes uit Bussum.

• 10 Mei 2010 - 22:21

Oma Zon:

Na de filmliga even P & W gekeken en daarna jullie gezellige verhaal. Ik heb nooit de behoefte gevoeld naar Cuba te gaan, maar het "meereizen" bevalt mij uitstekend. Nog heel fijne dagen en wij wachten op meer nieuws.